Copies affect Leo Pharma’s US operations

According to Leo Pharma, it could cost the Danish pharmaceutical company up to half a billion DKK over the next six months that generic copies of the psoriasis ointment Dovonex has hit the US market. The company is currently working on a solution to minimize the loss.
Foto: LEO Pharma/PR
Foto: LEO Pharma/PR

Leo Pharma should be prepared to accept a substantial dip in earnings from the company’s psoriasis ointment Dovonex. After the generics company Sandoz, owned by Swiss company Novartis, launched a copy of the ointment on the US market in August, the Danish pharmaceutical company stands to lose up to half a billion DKK in turnover, according to Danish business daily Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også