China's middleclass prefers European drugs

The Chinese population prefers European medicine to locally produced drugs. This interest, combined with the increasing wealth of the middleclass, has created a billion-dollar business for Danish Novo Nordisk.
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Mark Schiefelbein
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Mark Schiefelbein

In 1962, Novo Nordisk launched its first products in China. 25 years ago, in 1994, the Danish drug group established its Chinese office, Novo Nordisk Biotech Co. But the real breakthrough in the populous country happened after the turn of the millenium.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også