MedWatch

Leo Pharma's revenue at standstill – research investments still flush out

Investment in new biological dermatology products has cost Danish Leo Pharma large sums, and acquisitions and sales of established products brought the revenue to a stand-still in 2018. The company anticipates progress this year.

Foto: Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

2018 was an eventful year for Danish dermatology group Leo Pharma. The company sold 10 products to Swedish Karo Pharma and acquired Bayer's dematology portfolio. But despite the changes, the revenue is more or less stagnated.

While Leo Pharma set a record with sales figures of DKK 10.48 billion (USD 1.6 billion) in 2017, the revenue slightly decreased to DKK 10.41 billion (USD 1.59 billion) in 2018.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Coloplasts nye skattedetaljer viser enorme nationale forskelle - Danmark blandt de laveste skatteopkrævere

Mens Coloplast betaler godt 20 pct. i effektiv skattesats herhjemme, lægger medicoselskabet næsten 40 pct. i skatteposen af sit overskud i Frankrig, viser nye detaljerede skatteoplysninger fra virksomheden. Størstedelen af medicoselskabets ansatte arbejder i Ungarn, hvor firmaet også betaler den laveste selskabsskat på bare 15 pct, men produktionen er lagt i landet af en række andre årsager, fortæller Coloplast.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier