Sundhedssektoren kan lære af præsident Obama

Præsident Obamas kampagne-strategiker, Roger Fisk, var en tur forbi Danmark og fortælle om, hvordan både hospitaler og life science-selskaber kan udnytte principperne fra præsidentkampagnerne til at slå stærkere igennem i offentligheden.
Foto: Ard Jongsma / WHINN
Foto: Ard Jongsma / WHINN

Umiddelbart skulle man ikke tro, at en præsidentkampagne har overvældende meget til fælles med hospitalsdrift eller medicinalindustrien, men det er ikke helt rigtigt. I hvert fald mener Roger Fisk, der var strategisk rådgiver for præsident Obama under begge hans præsidentkampagner, at sundhedssektoren med fordel kan drage fordel af de principper for big data-udnyttelse, som de brugte under kampagnerne. Onsdag slog han vejen forbi konferencen ’Week of Health and Innovation’ i Odense for at fortælle hvorfor.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også