Kunststrategi på vej på sygehus

Det nye supersygehus i Odense er på vej med en strategi for kunstindkøb, der samlet løber op i en pris af 36 mio. kr.
Foto: Medic OUH
Foto: Medic OUH

Der skal være kunst for 36 millioner kr. på det nye supersygehus i Odense (OUH), og nu er en strategi for kunstindkøb på trapperne. Nøgleordet er bl.a., at kunsten skal tage udgangspunkt i brugernes færden på stedet.

Det skriver Fyens Stiftstidende.

”Inden sommer vil det formentlig være afgjort, hvem der skal udsmykke det nye supersygehus i Odense, der efter planen står færdigt i 2021. Det Fælles Kunstudvalg skal i de kommende måneder udmønte den kunststrategi, der er blevet lagt for Nyt OUH og det nye sundhedsfakultet, der binder sygehus og Syddansk Universitet sammen,” skriver avisen.

Region Syddanmark har afsat en halv procent af byggesummen for Nyt OUH på knap syv milliarder til formålet. Byggestyrelsen har lagt halvanden procent af rammen for Nyt SUND oveni til kunst.

Jens Oddershede, der er formand for det Fælles Kunstudvalg, er nu på jagt efter mulige kunsternavne.

Supersygehuse med færre senge og uden køkkener

Kæmpe sygehus-projekt går i demo-fase

It-giganter higer efter hospitalsmilliarder 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også