Få medicinrådgivning på mobilen

Om mindre end en uge bliver det som borger muligt at chatte med medicineksperter direkte fra mobilen, hvis man er i tvivl om noget. Svartiden er under to minutter.
Foto: Screenshot
Foto: Screenshot

Fra den 15. januar 2014 bliver det lidt nemmere at være borger, hvis man er i tvivl om, hvorvidt det nu var to røde og en hvid pille, man skulle tage eller omvendt. Fra den dag kan man nemlig som medicinbruger via mobilen chatte med medicineksperterne på apoteket.dk døgnet rundt. Det skriver Danmarks Apotekerforening i en pressemeddelelse.

”Vi vil gerne gøre apotekernes rådgivning nemt tilgængelig for så mange som muligt. Selvfølgelig i skranken på apoteket – men også på apoteket.dk,” udtaler Niels Kristensen, formand for Danmarks Apotekerforening.

Chatten har ifølge foreningen en gennemsnitlig svartid for brugeren på halvandet minut, er åben 24 timer i døgnet og er gratis for alle at bruge.

”Vi skal være der, hvor borgerne er. Formålet er at sikre god og lige adgang til faglig rådgivning. Hvad enten man bruger et fysisk apotek eller et virtuelt,” fortæller han.

Ganske populært

Indtil om lidt under en uge har det været muligt at anvende en lignende funktion, men kun via computer.

Siden den døgnåbne chatrådgivning åbnede i 2012 har apotekspersonalet haft næsten 12.000 samtaler på chat. I en undersøgelse svarede 90 procent af brugerne, at de vil bruge onlinerådgivningen igen, oplyser Danmarks Apotekerforening.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også