Fransk gigant erklærer krig mod Matas

Kosmetikkæden Sephora åbner ny flagskibsbutik i København og satser på at nå et halvt hundrede butikker i Danmark og i Sverige. Matas tager udfordringen roligt.
Foto: Matas
Foto: Matas

Matas, der i Danmark sidder tungt på kosmetik- og parfumemarkedet, kan forvente skærpet konkurrence. Efter næsten halvandet års tilløb slår den franske kosmetikkæmpe Sephora dørene op til sin første danske butik.

Det skriver dagbladet Børsen. Sephora er verdens største på sit felt med mere end 1000 butikker i 29 lande, hvor Danmark bliver det tredivte.

”Vi ønsker at fortsætte vores ekspansion i Skandinavien, og vores mål er at blive en af de ledende spillere i alle markeder, vi går ind på,” siger Olivier Schaffer, direktør for international forretningsudvikling hos Sephora, til dagbladet Børsen.

Matas tvivler

Planen er at åbne i omegnen af 15 butikker i løbet af de næste 3-4 år.

”Vi ønsker dem velkommen, for vi ser, at de er dygtige til nogle ting. Men vi tror også, at de får meget vanskeligt ved at etablere sig i selv store danske provinsbyer, eftersom deres koncept kræver rigtig høj kundetrafik, og det er der ikke ret mange steder i Danmark,” siger Terje List, adm. direktør i Matas i knap 300 butikker.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også