Her er ledertypen, Coloplast kigger efter

Coloplast er klar til at skrive massevis af ansættelseskontrakter under igen efter en turn-around-periode med fyringer og udflytning af produktionen. Finansdirektør Lene Skole har fokus på at finde det rette hold og forklarer her, hvem den gode Coloplast-medarbejder er.
Foto: Coloplast
Foto: Coloplast

Efter at have været igennem en gennemgribende turn-around, der har rykket overskudsgraden fra 12 pct. i 2008 til 32 pct. sidste år, er det tid til at hyre igen. Coloplast skal i løbet af de næste fem år ansætte 7000 nye ansigter, heraf 2500 i nyoprettede stillinger.

I et interview med Børsen forklarer Coloplasts finansdirektør, hvilken type medarbejdere medicokoncernen leder efter.

"Vi er en global virksomhed, og vi skal ansætte mange mennesker. Men når vi skal finde nye ledere, gør vi det også klart, at vi har en præference for folk, der allerede arbejder hos os. Dels fordi de har erfaring med os, dels fordi Coloplast skal være et sted, hvor man bliver ansat til en karriere og ikke bare til et job," siger hun til avisen.

En god Coloplast-medarbejder har i hendes optik visse kendetegn.

"Vi vil gerne have folk, der er nysgerrige og ambitiøse. De må gerne være mobile, så deres karriere kan blive global," siger Lene Skole.

Tirsdag meldte Coloplast ud, at selskabet vil skyde knap 1 mia. kr. ekstra i investeringerne over tre år for at få vækstraterne højere op.

Coloplast poster 1 mia. kr. i ny vækstsatsning 

Coloplast i LinkedIn-offensiv for 7000 nye medarbejdere 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også