MedWatch

Novo Nordisks amerikanske tv-kok deler vandene

(Medwatch anbefaler) Kan ”the Queen of Southern Cooking” være et forbillede for folk med diabetes? Novo Nordisks samarbejde med kendt tv-kok i USA tiltrækker enorm opmærksomhed.

Foto: Novo Nordisk / PR

Amerikanerne elsker Paula Dean, og de elsker hendes opskrifter. Det er nok også grunden til at Novo Nordisk, som er en af verdens førende producenter af diabetesmedicin, mente hun ville være den rette person til at hjælpe firmaet med at nå ud til de mange millioner diabetikere og præ-diabetikere i det sydlige og centrale USA, hvor hendes opskrifter er yderst populære, og lære dem hvordan de tilbereder sundere måltider.

Men hvad firmaet ikke vidste da de kontaktede Paula Dean var, at hun rent faktisk selv var en af de millioner diabetikere som de prøvede at nå ud til. Hun fik stillet diagnosen type 2 diabetes for ca. 3 år siden.  Men hun gjorde ikke hendes tilstand offentlig bekendt, før hun begyndte samarbejdet med Novo Nordisk – et samarbejde som har ført til kampagnen Diabetes in a New Light, samt promovering a Novo’s blockbuster, Victoza.

Bekendtgørelsen af samarbejdet mellem Paula Dean og Novo Nordisk har været genstand for stor opmærksomhed i USA.  Ifølge Novo Nordisk har mere end halvdelen af de henvendelser de har fået været positive eller neutrale. Men der er også en del uflatterende tilbagemeldinger, og mange folk leverer endda en sønderlemmende kritik. Hvordan kan den såkaldte ”Queen of Southern Cooking” være et forbillede for folk med diabetes? Svaret er, at det er hun heller ikke. ”Paula Dean er ikke et ”poster-child” for diabetes,” siger Ambre Morely, associate director of product communications for Novo Nordisk. ”Hun er en almindelig person med type 2 diabetes, som kæmper med sygdommen og lærer mere og mere om den. Hun vil tage de nødvendige skridt og foretage de nødvendige ændringer for at kunne leve med diabetes.”

Læs hele historien, samt interview med Paula Dean fra www.asweetlife.org her.

Mere fra MedWatch

GN vil søge om tilladelse til at sælge flagskib som otc-produkt

Dagen efter, at FDA, de amerikanske sundhedsmyndigheder, meldte sig klar med de endelige retningslinjer for salg af høreapparater i håndkøb, går GN Hearing nu i offensiven ved som det hidtil eneste danske selskab at ville søge om registrering af et af sine flagskibsprodukter - høreapparatet Jabra Enhance Plus som otc-produkt.

Lundbeck sætter ekstra skub i arbejdet med potentiel vækstmotor

Lundbeck skruer forud for en amerikansk ansøgning senere på året nu op for forberedelserne med brexpiprazol som behandling af vredesudbrud hos Alzheimers-patienter. Det sker, efter at midlet tidligere på sommeren har vist positive resultater i et fase 3-studie.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier