MedWatch

Novo Nordisks amerikanske tv-kok deler vandene

(Medwatch anbefaler) Kan ”the Queen of Southern Cooking” være et forbillede for folk med diabetes? Novo Nordisks samarbejde med kendt tv-kok i USA tiltrækker enorm opmærksomhed.

Foto: Novo Nordisk / PR

Amerikanerne elsker Paula Dean, og de elsker hendes opskrifter. Det er nok også grunden til at Novo Nordisk, som er en af verdens førende producenter af diabetesmedicin, mente hun ville være den rette person til at hjælpe firmaet med at nå ud til de mange millioner diabetikere og præ-diabetikere i det sydlige og centrale USA, hvor hendes opskrifter er yderst populære, og lære dem hvordan de tilbereder sundere måltider.

Men hvad firmaet ikke vidste da de kontaktede Paula Dean var, at hun rent faktisk selv var en af de millioner diabetikere som de prøvede at nå ud til. Hun fik stillet diagnosen type 2 diabetes for ca. 3 år siden.  Men hun gjorde ikke hendes tilstand offentlig bekendt, før hun begyndte samarbejdet med Novo Nordisk – et samarbejde som har ført til kampagnen Diabetes in a New Light, samt promovering a Novo’s blockbuster, Victoza.

Bekendtgørelsen af samarbejdet mellem Paula Dean og Novo Nordisk har været genstand for stor opmærksomhed i USA.  Ifølge Novo Nordisk har mere end halvdelen af de henvendelser de har fået været positive eller neutrale. Men der er også en del uflatterende tilbagemeldinger, og mange folk leverer endda en sønderlemmende kritik. Hvordan kan den såkaldte ”Queen of Southern Cooking” være et forbillede for folk med diabetes? Svaret er, at det er hun heller ikke. ”Paula Dean er ikke et ”poster-child” for diabetes,” siger Ambre Morely, associate director of product communications for Novo Nordisk. ”Hun er en almindelig person med type 2 diabetes, som kæmper med sygdommen og lærer mere og mere om den. Hun vil tage de nødvendige skridt og foretage de nødvendige ændringer for at kunne leve med diabetes.”

Læs hele historien, samt interview med Paula Dean fra www.asweetlife.org her.

Mere fra MedWatch

Prisstigninger på medicin får hver femte til ikke at købe

Én ud af fem patienter i en ny undersøgelse har det seneste år oplevet ikke at have råd til at købe deres ellers lægeordineret medicin – blandt andet på grund af de prisstigninger, der sker som følge af, at priserne bliver forhandlet hver 14. dag.

Rekordmange danske virksomheder på sundhedsmesse i Mellemøsten

Antallet af danske life science-virksomheder, der i år deltager på messen Arab Health i Dubai, slår rekord, og det giver god mening, for messen, der skydes i gang i dag, mandag, er den vigtigste i Mellemøsten, der er blevet et yderst attraktivt eksportmarked for leverandører af blandt andet medicoteknisk udstyr.

Læs også

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier