Fruergaard om livet som CEO: Den største ændring er, at alle spørger, hvad jeg synes

Lars Fruergaard Jørgensen er egentlig en introvert person, men er nu i rampelyset som topchef for landets største virksomhed. For ham personligt er den største ændring ved at blive direktør, at alle nu spørger: Hvad synes du?
Lars Fruergaard Jørgensen under en præsentation af Novo Nordisks årsregnskab i 2017. | Foto: Niels Hougaard / Ritzau Scanpix
Lars Fruergaard Jørgensen under en præsentation af Novo Nordisks årsregnskab i 2017. | Foto: Niels Hougaard / Ritzau Scanpix

Det er ingen hemmelighed, at man som topchef ofte kommer i centrum. Og for Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk, har netop det været en af de største ændringer ved livet som topchef for landets største virksomhed målt på overskud.

Det fortæller direktøren, der karakteriserer sig selv som en introvert person, til Finans, efter at han er blevet placeret som nummer et på medieovervågningsfirmaet Infomedias årlige analyse over CEO Superbrands i medierne.

"Den største ændring for mig ved at blive CEO er, at jeg ikke kommer steder, hvor folk er ligeglade med, hvad jeg siger. De vender sig altid mod mig og spørger: Hvad synes du? Så det skal man altså have tænkt over inden," siger Lars Fruergaard Jørgensen til Finans.

Topchefen siger også, at han på forhånd havde erkendt vigtigheden af kommunikation med blandt andet medierne og henviser til, at hans forgænger Lars Rebien Sørensen var stærk på det område.

Tilbage i den gyldne inderkreds: Novo-topchef har landets stærkeste brand 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også