Ny opskrift skal sikre Coloplast storaftaler

Coloplast vil skaffe sig adgang til de store amerikanske indkøbsforeninger ved blandt andet større konkurrencedygtighed på pris, skriver Børsen i dag.

Den danske medicogigant Coloplast har en ambition om at skaffe sig adgang til over 12.000 amerikanske hospitaler, der er forenet gennem store amerikanske indkøbsforeninger, de såkaldte GPO’er.

Det skriver dagbladet Børsen i dag.

Og det er pris, behandlingsmæssig relevans og selskabernes markedsandel, der er i fokus, når indkøbsforeningerne beslutter sig for leverandører.

Hvert år gennemføres mere end 120.000 stomioperatione ri USA, og i øjeblikket vinder Coloplast en tredjedel af alle nyudskrevne patienter over på selskabets produkter alene ved direkte kontakt til hospitalerne. Men det kræver mere arbejde, end hvis selskabet var anbefalet af en indkøbsforening.

”Vores største udfordring har været vores markedsandel, men lige nu har vi noget knowhow fra de tidligere processer, vi har været igennem, og vi vil være konkurrencedygtige på pris og relevans,” siger Ed Veome, chef for Coloplast i USA til Børsen.

I foråret gik Coloplast glip af en kontrakt med indkøbsforeningen Vizient, der leverer til cirka 6.000 hospitaler.

Ed Veome føler dog, Coloplast har større chancer i den næste kontrakt med indkøbsforeningen Premier, der skal afgøres inden for en måned.

Coloplast vækkede analytikerne med en nedjustering – da dagen var omme, var aktien steget

Coloplast-direktør: Ikke tilfreds med udviklingen i USA

Coloplast gør klar til at hyre 3.000 nye medarbejdere på få år 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også