Analytiker: GN har lammet konkurrenterne i USA

Danske GN Resound er vokset markant i den amerikanske salgskanal Veteran Affairs – og fortsætter med at tage markedsandele fra konkurrenterne, der står tilbage mere eller mindre handlingslammede, mener senioranalytiker i Sydbank Morten Imsgard.

Umiddelbart kan det virke som om, at det er ligeså let for GN måned efter måned at hugge markedsandele i den amerikanske og meget vigtige salgskanal Veterans Affairs (VA), som det er at stjæle slik fra et barn. I hvert fald er der fortsat ingenting, der bremser det danske høreapparatselskab, og selskabets kvartalsregnskab, der blev præsenteret fredag morgen, noterede da også en stigning i VA på 6,6 procentpoint fra 11,6 pct. i september 2014 til en markedsandel i 18,2 pct. i september 2015.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også