Ny leverandør presser priserne på høreapparater i USA

Flere amerikanske audiologer er gået sammen om at skabe en ny høreapparatleverandør med fokus på billige høreapparater, og det kan få betydning for de danske høreapparatselskaber.
Foto: Lars Krabbe
Foto: Lars Krabbe

Det er ikke blevet taget vel imod hos de etablerede høreapparatproducenter, at audiologforeningen ADA er gået sammen med det amerikanske teknologiselskab Intricon for at etablere en ny høreapparatleverandør, Earventure, der i følge Børsen leverer billige apparater til butikkerne under ADA.

"Vi har ikke noget imod, at der er andre producenter, der bliver konkurrenter. Men jeg synes, at det er klogt, at man har styr på, om man er leverandør eller audiolog," siger Anders Hedegaard, adm. direktør i GN Resound til avisen.

Også viceadm. direktør i William Demant, Søren Nielsen, udtrykker undren over ADAs træk.

Lykkes det Earventure at få fodfæste, vil det samtidig betyde et øget prisepres på det amerikanske marked.

"Får ADA-medlemmerne succes med at sælge billigere høreapparater vil det presse de traditionelle producenter til at sænke priserne," siger Niels Leth, aktieanalytiker i investeringsbanken Carnegie til Børsen.

 Danske høreapparatfirmaer deler vandene hos Amplifon

 Høreapparater: Stærkt privatmarked i USA trak op i august 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også