Anders Hedegaard: Lederskab kræver risici

Hvis man vil være i førerpositionen på markedet, skal man turde tage chancer og gå det ekstra stykke vej, mener Anders Hedegaard, adm. direktør i GN Resound.
Foto: GN Resound, PR
Foto: GN Resound, PR

Det er ikke nogen tilfældighed, når man viser vækst og vinder markedsandele 19 kvartaler i træk.

Hos GN Resound er det ikke mindst sket, fordi man tør holde fast i sin strategi om ikke bare at lægge sig i baghjul af konkurrenterne. Det skriver dagbladet Børsen. GN Resound lancerede den trådløse 2,4 Ghz-teknologi i 2010, i 2012 kunne man forbinde to høreapparater, og i 2014 kunne høreapparatet forbindes til en iphone.

"Vi er på fjerne generation af vores produkt, alt imens vores konkurrenter nichegør produktet. So be it. Det glædelige er jo, at vi har holdt os trofast til, at vil du lederskab, så skal du tage risici og gå det ekstra stykke vej, og det har heldigvis været sådan, vores kunder synes om det," siger Anders Hedegaard til avisen. 

Direktøren påpeger over for avisen vigtigheden i, at man fortsætter med at tage lederskab på innovation. Der skal flere produkter på markedet, og de skal have mere ud af de eksisterende. For væksten kommer ikke længere så nemt, da konkurrenterne er ved at vinde ind på GN's teknologi.

GN Resound har i øjeblikket en markedsandel på 16 pct., og man er derfor stadig mindre end de tre største i branchen - William Demant, schweiziske Sonova og tyske Sivantos. Anders Hedegaards ambition er da også at komme længere op ad stigen. Alt andet ville være noget pjat, mener han.

 Analytiker: Resound kan være på vej med opjustering

 GNs nye iPhone-apparat er hovedpersonen i amerikansk vækst

 GN Resounds chef har den store tegnebog fremme 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også