NNIT er på kundejagt - uden prisdumping

It-virksomheden NNIT tror på, at man i jagten på vækst kan overgå konkurrenterne uden at dumpe priserne. 
Foto: Steen Wrem
Foto: Steen Wrem

NNIT er på jagt efter konkurrenternes kunder, men de skal ikke tiltrækkes ved at banke priserne i bund.

Sådan lyder budskabet fra topchef i NNIT, Peter Kogut, til dagbladet Børsen, mens han påpeger, at den fremtidige vækst både skal komme i Danmark og udlandet. Peter Kogut og NNIT vurderer, at farmaindustrien rummer et marked for it-løsninger på 200 mia. kr. - og det vil man gerne have en god bid af. 

"Vores vigtigste ydelse er at levere stabile løsninger til kunderne, så de ikke går ned. Det er afgørende som leverandør," siger Peter Kogut til mediet.

Ifølge ham vokser markedet med 2-2,5 pct. årligt, mens NNIT selv ligger et godt stykke over det med en vækst på 5-8 pct. i år.

Analytiker Michael Friis Jørgensen fra Alm. Brand Markets spår NNIT gode muligheder i et svært marked, fordi selskabet har en stor viden på det område, man befinder sig i. 

 NNIT afskediger i Danmark

 NNIT-chef: Nye kunder uden for Novo Nordisk driver fremgang

 Tocifret vækst fra NNIT 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også