Coloplast på vækstjagt i Europa

Coloplast vil vokse dobbelt så hurtigt som markedet i Europa.
Foto: Coloplast, PR
Foto: Coloplast, PR
AF RITZAU FINANS

Medicovirksomheden Coloplast søger uopdyrkede europæiske vækstlommer. Koncernen agter ikke at lade sig stoppe af en stor eksisterende markedsandel, nedadgående pres på priserne og et modent marked. Koncernens Europa-chef, Alain Morvan, insisterer på at øge væksten i Europa, der med to tredjedele af det samlede salg på 11,6 mia. kr. vejer særdeles tungt i Coloplasts forretning.

Det skriver dagbladet Børsen.

"Markedet i Europa vokser 3-4 pct., og vores ambition er at vokse det dobbelte af markedsvæksten i Europa. Den høje markedsandel begrænser potentialet, og derfor ser vi på vækstlommer og brugersegmenter, hvor vi ikke har den ønskede markedsandel, udtaler Alain Morvan, chef for Coloplast i Europa," til dagbladet Børsen.

Fokusset på hidtil uudnyttede vækstmarkeder i Europa fører i første omgang Coloplast til at satse på Storbritannien, hvor selskabets markedsandel indenfor stomi-området er betydeligt mindre end i resten af Europa. Til det formål vil Coloplast hyre op mod 150 nye ansatte i Storbritannien.

Også de store tyske og italienske markeder er i Coloplasts vækst-sigtekorn, hvor med muligheder for vækst indenfor både markedsområderne inkontinens og stomi.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også