Coloplast ændrer kundefokus

Den danske medicokæmpe vil øge væksten ved at ændre sit kundefokus mere hen mod slutbrugeren.
Foto: Jyllandsposten
Foto: Jyllandsposten

Coloplast har tidligere først og fremmest betragtet professionelle, som enten rådgiver om eller videresælger produkterne, som sine kunder, men det er nu ifølge Børsen skiftet.

“Tidligere har vi betragtet læger, sygeplejersker og andet sundhedspersonale samt distributørerne som vores kunder, fordi det er dem, der betaler eller godkender betaling for vores produkter, men nu anlægger vi den betragtning, at det er brugerne af vores stomi- og inkontinensprodukter, som er vores kunder,” forklarer it-udviklingsdirektør Lone Bundgaard til avisen.

Hun står, sammen med virksomhedens salgs- og marketingorganisation, i spidsen for en udrulning af et kundehåndterings- og e-mail-marketingsystem, der skal være med til at understøtte Coloplasts erklærede mål om at skabe direkte kontakt til mere end én million brugere.

 Coloplast bygger markeder op fra bunden

 Coloplast fokuserer på vækst

 Ny Coloplast-CFO: Nyt produkt og milliardinvestering skal indfri vækstmål 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også