Coloplast på charmetur til Sydkorea

Den danske medicogigant rejser med Kongehuset til Asien for at vinde markedsandele på det sydkoreanske marked.
Foto: Coloplast / PR
Foto: Coloplast / PR
Ritzau Finans

De kommende dage rejser Cristian Husegaard, der er Vice President for Emerging Markets i Coloplast, sammen med Kongehuset og kollegaer fra mere end 70 andre danske selskaber til Sydkorea. Det sker for at styrke samarbejdet med den  sydasiatiske tiger-økonomi.

Sydkoreas økonomi har for længst overhalet mange af de vestlige landes og det er i dag verdens 15. største økonomi. Men der er flere parametre, der gør det koreanske marked attraktivt for Coloplast.

"Korea har et relativt højt sundhedsbudget per indbygger, så der er penge i system, og der er ganske gode behandlingsstandarter, som gør, at produkter af en kvalitet som Coloplasts kan blive værdsat og komme i spil," siger Christian Husegaard til Ritzau Finans.

I kampen om det voksende koreanske marked åbnede Coloplast for fem år siden en datterafdeling i Korea.

"Alene det, at det er et asiatisk marked, gør, at det for danske virksomheder er en lidt større udfordring, end hvis det var et nærmarked. Det er et marked, der er meget præget af, om man har relationer. Det gør det vigtigt at man er tilstede både fysisk og kulturelt og forstår de rigtige etiketter. Derfor valgte vi at indvesterer i at have vores eget selskab dernede," siger han.

Selvom det officielle program for turen først starter søndag den 13. maj, benytter Coloplast lejligheden til på fredag at fejre femårsfødselsdagen for det koreanske datterselskab. Det sker ved et arrangement, hvor også kronprinseparret deltager. Her vil Coloplast donerer et større antal stomi-produkter til Korean Coloproctology Society, så de kan få mulighed for at prøve produkter af.

Christian Husted glæder sig over at kunne deltage som en del af den danske delegation og være med til at styrke samarbejdet med det koreanske sundhedssysten.

"Forhåbentligt er et arrangement som det her med til at give noget goodwill. Men vi tror også, at det vil skabe forretning på sigt. I hvert fald er det her med til at vise vores samarbejdspartnere, at vi er committed til det koreanske marked," siger han.

Med i den danske delegation er blandt andre også A. P. Møller - Mærsk, FLSmidth, Lundbeck, Novo Nordisk, Pandora og Vestas.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også