Ambu satser på indisk marked med nyt salgskontor i New Delhi

Medicoselskabet har droppet aftalen med en distributør og åbner selv kontor i verdens andet største land.
Foto: PR
Foto: PR
af KRESTEN MORTEN MUNKSGAARD

Ambu, der producerer udstyr til sundhedssektoren, har etableret nyt salgskontor i New Delhi i Indien som en del af selskabets strategi for Asien. Tidligere har det indiske marked stået i skyggen af andre store markeder. Men den position er ifølge Ambus administrerende direktør, Lars Marcher, nu ved at ændre sig.

"Grunden til, at der ikke tidlige har været så stort fokus på Indien hos os og vores konkurrenter, er, at man i Indien tidligere ikke har haft interesse for engangsprodukter. Man har simpelthen haft folk til at vaske og sterillisere produkterne. Men med de nye store hospitaler, som de er ved at bygge, og den øgede velstand, så ser vi, at engangsprodukter vil tage over på sigt," siger Lars Marcher, administrerende direktør i Ambu, til Ritzau Finans.

Derfor har Ambu nu valgt at øge fokus på det indiske marked.

"Vi har længe solgt på det indiske marked gennem distributører, men vi går nu efter at udvide vores forretning mere aggressivt på et af de mest markante vækstmarkeder," siger Lars Marcher.

Ambu venter over de næste fire til fem år, at omsætningen i Asien vil stige til 200-300 mio. kr. om året fra de nuværende 60-70 mio. kr

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også