MedWatch

Ambu satser på indisk marked med nyt salgskontor i New Delhi

Medicoselskabet har droppet aftalen med en distributør og åbner selv kontor i verdens andet største land.

Foto: PR

Ambu, der producerer udstyr til sundhedssektoren, har etableret nyt salgskontor i New Delhi i Indien som en del af selskabets strategi for Asien. Tidligere har det indiske marked stået i skyggen af andre store markeder. Men den position er ifølge Ambus administrerende direktør, Lars Marcher, nu ved at ændre sig.

"Grunden til, at der ikke tidlige har været så stort fokus på Indien hos os og vores konkurrenter, er, at man i Indien tidligere ikke har haft interesse for engangsprodukter. Man har simpelthen haft folk til at vaske og sterillisere produkterne. Men med de nye store hospitaler, som de er ved at bygge, og den øgede velstand, så ser vi, at engangsprodukter vil tage over på sigt," siger Lars Marcher, administrerende direktør i Ambu, til Ritzau Finans.

Derfor har Ambu nu valgt at øge fokus på det indiske marked.

"Vi har længe solgt på det indiske marked gennem distributører, men vi går nu efter at udvide vores forretning mere aggressivt på et af de mest markante vækstmarkeder," siger Lars Marcher.

Ambu venter over de næste fire til fem år, at omsætningen i Asien vil stige til 200-300 mio. kr. om året fra de nuværende 60-70 mio. kr

Mere fra MedWatch

Novo Nordisk når aktiemilepæl

Novo Nordisk er nu er over 2000 mia. kr. værd på børsen. Selskabet har en ”imponerende evne til konstant at grave dybt i værktøjskassen,” lyder det fra aktiechef.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier