Coloplasts urologi-forretning tager vækstspring efter coronadukkert

To år efter, at Coloplast overvejede et frasalg af urologi-divisionen, glæder finansdirektør Anders Lonning-Skovgaard sig over beslutningen om at beholde og investere i området. Den særligt høje vækst i år skyldes dog et svagt sammenligningsgrundlag, og direktøren regner derfor med lavere vækst fremadrettet.
Foto: Niels Hougaard/ERH
Foto: Niels Hougaard/ERH

Mens forretningsområdet stomi steg med 5 pct. for Coloplast i det forgangne regnskabsår, og stomi vækstede 6 pct. og hud og sårpleje med 8 pct., så bragede medicoselskabets urologi-forretning i vejret med hele 19 pct. fordelt over året.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også