Coloplast vil ofre indtjeningsmargin for vækst

Danske Coloplast satser på at investere sig til større markedsandel og øget vækst, selvom det i udgangspunktet koster på bundlinjen.

Coloplast vokser i dag cirka dobbelt så hurtigt som resten af markedet, men det er ikke nok for adm. direktør Lars Rasmussen, fortæller han til Børsen.

Han forklarer, at man er klar på skære lidt i indtjeningsmarginen - der på over 30 pct. af driften er en af branchens højeste - for at sætte ekstra skub i væksten.

"Når man nu er så velindtjenende, som vi er, og har et højt afkast af den investerede kapital, så føles det som at lade penge ligge på bordet, hvis man ikke investerer igenem og får den vækst, man kan få ud af det," siger Lars Rasmussen til erhvervsmediet.

Indtjeningsmarginen skal i fremtiden fortsat ligge over 30 pct., men væksten skal løftes fra godt 7-8 pct. til 8-9 pct. årligt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også