Tidligere Novo-ansat har store ambitioner for ungt firma

Trecifret vækst er målet hvert år frem til 2020 for Trifork Ehealth, der udvikler digitale sundhedsløsninger.
Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe
Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

33-årige Daniel Daugaard har fortid som både iværksætter og flere år hos Novo Nordisk. De seneste to år har han været direktør og medejer af softwarehuset Triforks datterselskab Trifork Ehealth, der udvikler digitale sundhedsløsninger og laver projekter med store aktører som Novo Nordisk og Coloplast.

Og ambitionerne er store hos selskabet. Det fortæller Daniel Daugaard til Børsen.

Over de første 20 måneder af virksomhedens levetid lød omsætningen på små 10 mio. kr. I 2018 er målet at krydse 14 mio. kr., og frem til 2020 er vækstmålene minimum på en trecifret vækst hvert år.

"Den skal virkelig pumpes op, den bølge, som vi ridder på lige nu. Det er det helt rigtige tidspunkt og vores kombination af kvalitet, regulatoriske kompetencer, medtech-udviklere og dybe indsigt i life science er en helt unik motor, som er yderst efterspurgt i markedet," siger Daniel Daugaard til Børsen.

Trifork Ehealth har i øjeblikket 20 ansatte.

Innovationsmiljø: Digitale iværksættere glemmer brugerne

Dansk revolution af blodprøver? Professor og iværksætter flirter med kinesiske giganter

Iværksættere spiller 20 nye forslag til regeringen – men hvorfor skulle Danmark nå i mål denne gang?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også