Novo Nordisk har medicinalindustriens næstbedste omdømme

En ny undersøgelse fra et amerikansk konsulentfirma peger på, at Novo Nordisk er det selskab i den internationale medicinalindustri, som har det næstbedste omdømme.

Den danske medicinalvirksomhed Novo Nordisk har et glimrende omdømme ude i verden.

Det viser en ny, omfattende analyse fra et amerikansk konsulentfirma ifølge erhvervsmagasinet Forbes.

Analysen, som er foretaget blandt 16.800 personer fra otte forskellige lande, placerer således Novo Nordisk, som det medicinalselskab i verden med det næstbedste omdømme, kun overgået af amerikanske AbbVie.

Analysen er fortaget af Reputation Institute i løbet af første kvartal 2017 og dækker 17 store, globale selskaber, skriver Forbes.

Respondenterne har vurderet de selskaber, som de var ”nogenlunde bekendte” med, ud fra syv kriterier: Business performance, products/services, innovation, workplace, governance, corporate citizenship og company leadership.

Her scorede Novo altså samlet den næsthøjeste karakter.

De to tidligere CBS-studerende Nicolas Georges Trad og Kasper Ulf Nielsen sidder i øvrigt som Executive Partners i Reputation Institute. De grundlagde selskabets konsulentforretning i 2004.

Kasper Ulf Nielsen har stået for at udarbejde rapporten på de globale medicinalselskabers omdømme.

 Novo-omdømme rasler ned blandt læger og specialister 

 Lundbeck overhaler Novo 

 Her er omdømmernes fyrtårne inden for life science 

 Novo Nordisk er lægemiddelindustriens konge over de sociale medier 

 Novo: Sociale medier handler om tillid 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også