Øget konkurrence på vej for verdens bedst sælgende lægemiddel

Der kan inden længe blive lagt yderligere konkurrencepres på super-blockbusteren Humira fra Abbvie, efter Boehringer Ingelheim har afleveret ansøgninger for en biologisk efterligning af midlet i både USA og Europa.
Foto: David J. Phillip/AP
Foto: David J. Phillip/AP

Salget af verdens bedst sælgende lægemiddel, Humira, fortsætter sin himmelflugt, men AbbVies guldæg kan også se frem til øget konkurrence fra både nyere anti-inflammatoriske midler og biologiske efterligninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også