Ny Novo-topchef på Linkedin: Jeg leverer

Novo Nordisks nye adm. direktør står over for store udfordringer i spidsen for diabeteskoncernen. Særligt på det amerikanske marked. Men han er ikke en mand, der render af pladsen i utide, skriver han ifølge Børsen til sine forbindelser på Linkedin.
Foto: /ritzau/Melissa Kühn Hjerrild
Foto: /ritzau/Melissa Kühn Hjerrild

Nogle bruger Facebook, andre Twitter og så er der dem, der benytter sig af Linkedin, når de vil kommunikere et budskab.

Til sidstnævnte kategori hører Novo Nordisks nye topchef her fra årsskiftet, Lars Fruergaard Jørgensen.

Det skriver Børsen på deres hjemmeside.

Via det professionelle netværk skriver Lars Fruergaard Jørgensen nemlig en besked til sine forbindelser på sin første dag på jobbet, hvor han fortæller, at han stadig føler sig lige så stolt, spændt og ydmyg som i september, da han fik jobbet.

Lars Fruergaard har været mere end 25 år hos Novo Nordisk - heraf tre i direktionen - og devisen har hele tiden været den samme gennem årene: At opnå succes i overensstemmelse med virksomhedens værdier.

Men han er mand for at følge opgaven til dørs, lyder det i beskeden på Linkedin ifølge Børsen:

”En af de værdier, jeg blev opdraget med, var altid at fuldføre den opgave, jeg havde fået tildelt, og som adm. direktør agter jeg at tage den læring med mig og sørge for, at vi leverer på vores forpligtelse til de mennesker, der har mest brug for os,” skriver Lars Fuergaard Jørgensen.

 Lars F. fra Skals, der tog det sidste skridt og blev Novos konge

 Analytiker: Fruergaard skal rydde op internt

 Sydbank: Fruergaard får sin opgave for 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også