Novos nye fremtidshåb er oversvømmet af konkurrenter – og markedet er én stor kirkegård

Novo Nordisk vil i fremtiden satse langt mere på behandling af fedt i leveren. Den idé får flere og flere, men det går indtil videre ikke særlig godt. Novo Nordisk er tavs om konkurrenternes indtog på det potentielt, enorme marked.
Foto: Novozymes/ PR
Foto: Novozymes/ PR
AF BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

Medicinalselskabet Novo Nordisk er for alvor ved at bevæge sig ind på et af medicinalindustriens helt store gravpladser, det gigantiske marked for behandling af fedtlever (NASH). Det er en satsning, som det kriseramte, danske medicinalselskab langt fra er ene om.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også