Lilly øger salget, men mister indtjening

Amerikanske Eli Lilly hæver omsætningen i tredje kvartal, men må blandt andet grundet øgede F&U-omkostninger se indtjeningen falde. Samtidig er der både stigninger og fald, når det kommer til salget af selskabets diabetesmidler. Selskabet melder dog om prispres i USA.
Foto: Eli Lilly
Foto: Eli Lilly

Den korte historie på tirsdagens Eli Lillys kvartalsregnskab er, at omsætningen stiger, men indtjeningen falder. Salget er således steget med 5 pct. til 5,19 mia. dollars i tredje kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også