
Danske Novo Nordisks rival, den amerikanske Eli Lilly-medicinalkoncern, har tirsdag præsenteret selskabets resultater for andet kvartal, og det ser særdeles pænt ud: En voksende toplinje, og bundlinje, der blandt andet skyldes et stigende salg af nogle af selskabets nye diabetesprodukter, og det øvrige insulinsalg.
I alt bliver det til en omsætning på 5,4 mia. dollars i andet kvartal af 2016, og det er et væsentligt løft i forhold til samme kvartal sidste år, hvor man kunne notere en omsætning på 4,9 mia. dollars., hvad der svarer til en vækst på godt 9 pct. Bundlinjen får ved samme lejlighed også et pænt løft, og stiger fra 600,8 mio. dollars i andet kvartal af 2015 til 747,7 mio. dollars i samme periode i 2016.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app