Nu begynder kopikonkurrencen for alvor for Novartis’ kerneaktiv

Novartis’ bedst sælgende lægemiddel har tabt omsætning på baggrund af en hidtil begrænset generisk konkurrence, men nu ser sluserne ud til for alvor at blive åbnet op.
Foto: /ritzau/AP/Steffen Schmidt/
Foto: /ritzau/AP/Steffen Schmidt/

Den schweiziske medicinalkoncern Novartis meldte for nylig om faldende salg i årets andet kvartal, hvilket primært skyldtes generisk konkurrence for selskabets vigtigste markedsførte produkt, Gleevec.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også