Genmabs lægemiddel sælger bedre end konkurrentens
![Foto: Genmab, PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8006510.ece/ALTERNATES/schema-16_9/genmab-office-interior.jpg)
Genmabs og partneren Johnson & Johnsons kræftmiddel Darzalex er kommet noget bedre fra start på det amerikanske marked sammenlignet med det konkurrerende middel, Empliciti, fra Bristol-Myers Squibb.
Det konstaterer senioranalytiker Sam Fazeli fra Bloomberg Intelligence i et kort notat.
Darzalex, der blev lanceret på det amerikanske marked i slutningen af november til behandling af knoglemarvskræft, nåede et engrossalg på 35,7 mio. dollar i maj, mens salget af Empliciti lå noget lavere på 11,3 mio. dollar. Empliciti blev lanceret i december.
Analytikere, som Bloomberg har indsamlet estimater fra, venter, at Darzalex når en omsætning på 2,8 mia. dollar i 2020. Empliciti vurderes at nå en omsætning på 1,3 mia. dollar i samme år.
Genmabs guldfugl løfter salget med 8,5 pct. i maj