Genmabs lægemiddel sælger bedre end konkurrentens

Selvom midlerne er blevet lanceret næsten samtidigt, så går det bedre for Genmabs knoglekræftsmiddel Darzalex end for det konkurrerende Empliciti, som Bristol-Myers Squibb markedsfører.
Foto: Genmab, PR
Foto: Genmab, PR
AF RITZAU FINANS

Genmabs og partneren Johnson & Johnsons kræftmiddel Darzalex er kommet noget bedre fra start på det amerikanske marked sammenlignet med det konkurrerende middel, Empliciti, fra Bristol-Myers Squibb.

Det konstaterer senioranalytiker Sam Fazeli fra Bloomberg Intelligence i et kort notat.

Darzalex, der blev lanceret på det amerikanske marked i slutningen af november til behandling af knoglemarvskræft, nåede et engrossalg på 35,7 mio. dollar i maj, mens salget af Empliciti lå noget lavere på 11,3 mio. dollar. Empliciti blev lanceret i december.

Analytikere, som Bloomberg har indsamlet estimater fra, venter, at Darzalex når en omsætning på 2,8 mia. dollar i 2020. Empliciti vurderes at nå en omsætning på 1,3 mia. dollar i samme år.

Genmabs guldfugl løfter salget med 8,5 pct. i maj

Nordea forudser ny opjustering for Genmab 

Janssen-direktør: Darzalex er et nøgleprodukt for os 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også