Leo Pharma satser på digital sundhed i Silicon Valley

Med etableringen af et enmands-kontor i Silicon Valley i januar håber Leo Pharma at lægge sig i front inden for digitale løsninger til sine patienter, skriver dagbladet Børsen.

”Alle i Silicon Valley, der arbejder med digital sundhed inden for hudsygdomme, skal opsøge Leo Pharma, når de vil hente kapital, forske eller søger en samarbejdspartner til at markedsføre deres teknologi.”

Sådan lyder det fra Peter Aksel Villadsen, der driver Leo Pharmas enmandskontor i Silicon Vally til dagbladet Børsen, som har besøgt kontoret.

Det startede op i januar og her fra drives Leo Pharmas nye innovations- og forskningsenhed Leo Innovation Lab.

Leo Pharma har også åbnet kontor i Boston, som primært fokuserer på klinisk research i samarbejde med universiteter som MIT og Harvard, mens kontoret i Silicon Valley skal sikre, at forskerne, og det digitale økosystem kender Leo Pharma. Her er der tre målgrupper: de store universiteter, de etablerede tech-virksomheder og nystartede teknologifirmaer, der arbejder med digital sundhed.

Peter Aksel Villadsen leder efter idéer indenfor for eksempelvis kunstig intelligens eller mobile applikationer, der kan bidrage til Leo Pharmas langsigtede mål om ikke blot at sælge medicin, men også tilbyde andre løsninger, som er relevante for patienterne.

Målet er at købe sig ind i små nye tech-virksomheder indenfor digital sundhed. Leo Pharma vil ikke oplyse, hvor meget virksomheden investerer i Silicon Valley, men ifølge venturekapitalister i Silicon Valley er unge opstartsvirksomheder typisk værdisat op til 35 mio. dollars, altså ca. 230 mio. kr., skriver Børsen.

Leo-direktør: Vi skal finde opskriften i vækstteamet

Løven lægger sag an mod kopiproducent i USA

Løven køber sig ind i finsk selskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også