Lundbeck-chef efter massive prisstigninger i USA: Vi opfører os ikke anderledes end industrien generelt

Skal man have succes som medicinalvirksomhed, skal man have succes i USA. Lundbeck med Kåre Schultz i spidsen har med prisstigninger fået bedre fat, men risikoen for at lande i myndighedernes søgelys øges.
Foto: Lundbeck/PR
Foto: Lundbeck/PR
AF BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

Lundbeck har med det meget simple geværgreb, prisstigninger, sikret sig selv markant mere succes på verdens vigtigste marked for lægemidler, det amerikanske.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også