Novo følger amerikansk valgkamp tæt

Den amerikanske valgkamp følges tæt af Novo Nordisk, fordi resultatet på den ene eller anden måde vil få betydning for diabetesgigantens amerikanske forretning.
Foto: Seth Perlman/AP/Polfoto
Foto: Seth Perlman/AP/Polfoto

Når de amerikanske kandidater i valgkampen blandt andet diskuterer det amerikanske sundhedsvæsen med Obamacare i fokus, bliver det fulgt tæt af danske Novo Nordisk. Det skriver Dagbladet Børsen mandag.

"Vi følger valgkampen tæt, fordi resultatet på den ene eller anden måde påvirker den måde, vi driver vores forretning på i USA, men blander os ikke proaktivt og støtter ikke nogen af kandidaterne. Derimod gør vores brancheorganisation et stort stykke arbejde - også for at rette misforståelser, hvis der kommer forkerte tal og fakta i spil i debatterne," siger Mike Rulis, som er kommunikationsdirektør i Novo Nordisk, til avisen.

Hos Novo Nordisk tror man på, at der også fremover vil være en form for offentligt sygehusvæsen. Spørgsmålet er så, hvordan det konkret skrues sammen, lyder det fra kommunikationsdirektøren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også