Nye produkter skal sikre væksten hos Novo Nordisk

Sanofis udfordringer påvirker ikke Lars Rebiens forventninger til vækstbilledet for Novo Nordisk, som stadig regner med vækst i underkanten af 10 pct. på insulinområdet.
Foto: Carsten Bundgaard
Foto: Carsten Bundgaard
AF RITZAU FINANS

Usikkerhed på insulinmarkedet og faldende salg hos konkurrenten, har skabt bekymring om væksten i Novo Nordisk. Derfor ventes det, at torsdagens kapitalmarkedsdag vil kredse om emnet vækst, og de faktorer der påvirker væksten. Det skriver dagbladet Børsen.

"Der har ikke været nogen uklarhed i vores udmelding, men meldingerne stritter lidt i forskellige retninger," siger Lars Rebien Sørensen, administrerende direktør i Novo Nordisk, til dagbladet Børsen.

Novo Nordisks franske rival Sanofi, har den seneste tid set salgstallene dale, hvilket har affødt dystre fremtidsudsigter hos medicinalgiganten, der regner med, at tendensen vil forsætte tre år endnu med yderligere fald på 4-8 pct. årligt på diabetesområdet.

Dog påvirker Sanofis udfordringer ikke Lars Rebien Sørensens vækstbillede. Han fastholder troen på, at Novo Nordisk vil levere vækst i underkanten af 10 pct. på insulinområdet, og desuden vinde ekstra vækstpoint, da introduktionen af nye produkter vil give øgede markedsandele.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også