Leo-topchef: Udfordringer med receptindløsning

Helt op mod 50 pct. af recepterne på Leo Pharmas produkter bliver på nogle markeder ikke indløst. Patienterne skal mere i fokus, lyder det fra Gitte Aabo, adm. direktør i Leo Pharma.

Selvom den danske medicinalkoncern Leo Pharma nu begynder at høste frugterne af de strategiske ændringer foretaget tilbage i 2009, så er koncernen fortsat udfordret på visse punkter. Det skriver Jyllands-Posten.

”I nogle markeder bliver op til 50 pct. af recepterne på vores produkter ikke indløst, så det er vigtigt at tænke i, hvordan vi gør det praktisk og nemt for patienterne at bruge vores produkter,” siger Gitte P. Aabo., adm. direktør i Leo Pharma, til Jyllands-Posten.

Leo Pharma producerer hovedsageligt lægemidler til behandling af hudsygdomme som psoriasis, men har også behandlinger inden for veneblodpropper.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også