Ph.d.: Lægemidler skal og kan introduceres hurtigere

Projekt fra DTU har udviklet en model til markedslancering, så lægemidler angiveligt kan komme hurtigere ud til brugerne.
Foto: Ulrich Borch
Foto: Ulrich Borch

Der skal mere fart over feltet. Et nyt ph.d.-projekt har udviklet en model, der ifølge forfatteren kan få medicin hurtigere ud til brugerne. Et kortere tidsinterval fra reagensglas til patient er i alles interesse, da det gavner selskabernes økonomi at få lægemidlerne hurtigere på markedet, og samtidig kommer lægemidlerne hurtigere frem til brugerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også