MedWatch fylder år

I dag er det et år siden, at MedWatch gik i luften med business-nyheder om medicinal- og medicoindustrien. Vi er overvældede over den positive modtagelse, vores medie har fået i branchen, stolte over, hvad vi har opnået og fast besluttede på at blive endnu bedre.
ANDERS HEERING, CHEFREDAKTØR

Kære læser

Tiden flyver af sted, når man har det sjovt. I dag er det et år siden, at MedWatch gik i luften med nyheder om virksomheder og personer inden for medicinal, biotek, medico, rehab og kosttilskud.

Et år, hvor vi har oplevet en overvældende modtagelse i branchen og hvor vi er blevet bekræftet i, hvad vi troede fuldt og fast på, da vi startede. Nemlig, at der er både plads til og behov for et uafhængigt, seriøst og kritisk medie med udgangspunkt i business-vinklen på en af de vigtigste brancher i dansk erhvervsliv.

I dag abonnerer stort set alle de vigtigste aktører i branchen på MedWatch, og vi udsender flere tusinde nyhedsbreve to gange dagligt til læsere, der interesserer sig for branchen. For den spirende underskov af vækstvirksomheder inden for life science. For danske flagskibe og internationale konkurrenter. For strategi, ambitioner, resultater, nøglepersoner, vækst, konkurrence, ledelse og meget meget mere. Flere læsere kommer til hver dag.

Men vi er ikke i mål endnu. Vi har ambitioner om meget mere. MedWatch’ andet leveår vil blive brugt til at fortsætte udviklingen af vores medie, der har redaktør Henrik Tüchsen ved roret.

Det indebærer blandt andet et endnu skarpere internationalt fokus. Vi overvåger allerede udviklingen i de toneangivende virksomheder tæt og sender reportere til de fleste store internationale konferencer inden for life science. Den indsats vil vi intensivere.

Netop nu planlægger vi også en række teamer og fokusområder. De seneste uger har vi haft fokus på lobbyisme inden for life science og forretningsmuligheder for den stærke klynge af danske laboratorieleverandører. Flere teamer er i støbeskeen, ligesom vi vil fortsætte med at udvikle vores MedWatch-paneler. Her kommenterer branchefolk aktuelle spørgsmål i netop deres sektor - vi har vel alle et ord at skulle have sagt.

Blandt meget andet, planlægger vi også yderligere udgivelser af vores trykte MedWatch-magasiner.

Uanset hvad bliver det endnu et spændende år for den hårdtarbejdende redaktion på St. Regnegade i centrum af København.

Som en del af det hurtigt voksende mediehus Watch Medier er MedWatch en vigtig brik i en af de få offensive satsninger på journalistik i en mediebranche, hvor de fleste andre skærer ned på både mandskab og dækning. Med landets stærkeste mediekoncern JP/Politikens Hus som ejer og søstermedierne MediaWatch, FinansWatch og ShippingWatch står MedWatch stærkt rustet til fremtiden.

En fremtid, hvor vi forhåbentligt vil fortsætte den gode dialog med vores læsere, så vi i fællesskab kan gøre MedWatch til et endnu bedre medie.

Så brug os. Tip os. Giv os ris og giv os ros.  Vi er kun en opringning eller en mail væk.

Anders Heering, Chefredaktør, Watch Medier.

Foto: Cathrine Ertmann
Foto: Cathrine Ertmann

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også