Novo spiller en aktiv rolle i amerikansk valgkamp

Novo Nordisk støtter både tilhængere og modstandere af sundhedsreformen med økonomiske bidrag.
SEBASTIAN GOOS, JAKOB NIELSEN OG RASMUS KIBÆK SKYTTE, RESEARCH, sebastian.goos@pol.dk

Med over en million danske kroner er Novo Nordisk den største danske bidragyder i den amerikanske valgkamp. Pengene går blandt andre til en stor gruppe politikere, der kæmper for at rulle Barack Obamas sundhedsreform tilbage, hvilket vil betyde dårligere sundhedsdækning for millioner af amerikanere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også