Victoza bryder milliarden i USA

Novo Nordisk kan nu brillere over, at diabetessællerten Victoza nu sælger for en milliard dollar på årlig basis. Midlet lægger afstand til konkurrenterne.
Foto: Novo Nordisk/PR
Foto: Novo Nordisk/PR
Af Ritzau Finans

Novo Nordisks storsælgende diabetes 2-middel Victoza har nået en ny milepæl i USA, hvor salget har 1 mia. dollar på annualiseret basis. Det skriver Bloomberg News.

Salget af Victoza steg med 11,3 pct. til 91,7 mio. dollar i august. Det var atter månedsrekord. Samtidig lægger Victoza stadig afstand til konkurrenterne.

Salget af de konkurrerende GLP-1-midler Byetta og det langtidsvirkende Bydureon fra Astrazeneca og Bristol-Myers Squibb steg med 8,9 pct. Heraf udgjorde salget af Byetta 44,2 mio. dollar, mens Bydureon nåede et salg på 13,1 mio. dollar efter lanceringen tidligere år.

Bydureons andel af det amerikanske marked for GLP-1-analoger er dermed steget til 8,8 pct. fra 8,5 pct. i juli.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også