Lundbeck-CEO: Alzheimers-flop sætter fokus på os

Lundbecks lægemiddelkandidater mod Alzheimers bliver mere vigtig, efter at ærkerivalernes kandidat viste sig at være en dødssejler. Det siger direktøren i Lundbeck, hvis nyaflagte regnskab viser et stigende pres på selskabets eksisterende lægemidler.
Foto: Lundbeck PR
Foto: Lundbeck PR

I går meldte Pfizer, Johnson & Johnson og Elan ud, at den ellers lovende Alzheimers-kandidat Bapineuzumab fejlede - igen. Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, for fiaskoen kaster lidt lys på Lundbecks konkurrerende udvikling af Alzheimers-medicin.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også