MedWatch

Analysehus ser kommende Lundbeck-medicin som vinder

Datamonitor har udråbt et kommende middel fra Lundbeck, som et at de midler, der vil klare sig bedst på fremtidens marked for depressionsmedicin.

Foto: PR lundbeck

Lundbeck og partneren Takedas lægemiddelhåb Lu AA21004 bliver en af vinderne på fremtidens marked for lægemidler til behandling af depression.

Det spår analysehuset Datamonitor i en pressemeddelelse, hvori analytikerne slår på tromme for en diger rapport om tendenserne på depressionsmarkedet frem mod 2020.

"Nye produktlanceringer på de syv væsentligste markeder vil medvirke til en trinvis markedsvækst, som vil befæste depressionsmarkedets status som et af de største inden for CNS-lidelser. Lu AA21004 vil blive det bedst sælgende stof," hedder det blandt andet i Datamonitors appetitvækker til den endelige markedsanalyse.

Datamonitor peger på, at flere konkurrerende lægemiddelkandidater, heriblandt TC-5214 fra Targacept og Astrazeneca og Valdoxan fra Servier er faldet fra i feltet af lovende depressionsmidler.

I alt estimeres de syv største lægemiddelmarkeder for depressionsmidler at vokse 0,9 pct. årligt frem mod 2020 til en samlet værdi af 12 mia. dollar. Nye produktlanceringer vil drive markedsvæksten og opveje en tiltagende kopikonkurrence. Samlet vurderes nye produkter, der endnu ikke er nået på markedet, at nå et samlet salg på 3,9 mia. dollar i 2020.

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 47

I denne uge kom der en endelig afklaring angående Kåre Schultz’ fremtid i det israelske medicinalselskab Teva, og så annoncerede Novo Nordisk også en udvidelse af faciliteterne i Bagsværd for 5,4 mia. kr. Gik du glip af noget?

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier