Eli Lilly-offensiv i i Kina

Det kinesiske medicinalmarked bliver mere og mere omdrejningspunktet for de store vækst-søgende medicinalkoncerner og ventureselskaber på jagt efter et godt afkast. Nu rykker Novo Nordisk-konkurrenten Eli Lilly for alvor.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Medicinalgiganten fra USA, Eli Lilly, er klar til at satse massivt på Kina de kommende år. Eli Lilly, der er storkonkurrent til Novo Nordisk på diabetes-fronten,  vil således "lancere over ti produkter på det kinesiske marked over de kommende fem år", skriver Aktiefokus, der er leverandør af finansielle nyheder.

"Medicinalkoncernen vil have fokus på områder inden for kræft og diabetes. Salgsteamet i Kina er blevet fordoblet over de seneste tre år. Eli Lillys kinesiske salg steg med 25 pct. i løbet af 2011, og det er en omsætningsvækst, der er højere end branchen som helhed," hedder det med reference til  udtalelser fra den administrerende direktør John Lechleiter i Beijing i Kina i denne uge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også