Lars Rebien får international ros for strategiske evner

Novo Nordisks topchef bliver beskrevet som en af de mest indflydelsesrige ledere i lægemiddelindustrien - bl.a. som følge af flere strategiske tiltag.
Foto: Novo Nordisk/ PR - Direktør Lars Rebien
Foto: Novo Nordisk/ PR - Direktør Lars Rebien

Novo Nordisks topchef Lars Rebien Sørensen høster nu superanerkendelse for sin indsats og kategoriseres som værende blandt ”The 25 most influential people in BioPharma today”.

Det sker på det internationale, anerkendte nyhedssite inden for biotek og pharma, fiercebiotech.com, hvor Novo Nordisk også beskrives som en rollemodel i industrien.

Lars Rebien roses for både Novos tilgang til markedet, hvor selskabet søger at fange diabetikere tidligt i forløbet, for at have en indgang til markedet med nye produkter, der er “me-slightly-better” i stedet for ”me-too” og for at have en etisk tilgang til produktionen og alligevel forblive solid og profitabel.

Kinas-strategi roses

Især roses Rebien og Novo Nordisk dog for strategien på det kinesiske marked, hvor øget velstand og en meget stor aldrende befolkning har skabt de samme livsstils-relaterede sygdomme som i den vestlige verden, herunder diabetes. Rebien, hedder det, griber de muligheder, der er i Kina.

Men han gør det ikke som så mange andre ved at købe kinesiske kopiproducenter, men ved at etablere et research-center. Et center, der skal udvikle nye innovative lægemidler til det lokale og internationale marked –og derved også bidrage til lokalområdet. Også uddannelsen af lokale læger får rosende ord med på vejen.

Læs omtalen her

Prøv MedWatch gratis og uforpligtende i 40 dage, og modtag samtidig vores gratis nyhedsbrev to gange dagligt.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også