Novo Nordisks biofarma-afdeling løftes af godt salg af blødermidler

Novo Nordisk-koncernens samlede salg af biofarmaceutiske produkter til sjældne sygdomme voksede til 5108 mio. kr. i tredje kvartal.
Foto: Novo Nordisk / PR
Foto: Novo Nordisk / PR
AF MARKETWIRE

Novo Nordisks salg af blødermedicinen Novoseven overraskede positivt i tredje kvartal, hvor koncernens samlede salg af biofarmaceutiske produkter til sjældne sygdomme voksede til 5108 mio. kr. fra 4507 mio. kr. i samme periode året før.

Det fremgår af medicinalkoncernens regnskab for perioden onsdag morgen.

Analytikerne havde ifølge estimater indsamlet af Novo Nordisk ventet et samlet salg af biofarmaprodukter til sjældne sygdomme på 5029 mio. kr.

Af omsætningen stod området med blødermedicin for 2885 mio. kr. mod 2326 mio. kr. i samme periode af 2021. Der var ventet et salg af blødermedicin på 2669 mio. kr.

Blødermidlet Novoseven overraskede positivt i kvartalet med en omsætning på 2108 mio. kr. mod ventet 1848 mio. kr. blandt analytikerne.

Novosevens salg steg dermed fra 1676 mio. kr. i tredje kvartal 2021.

Væksthormonbehandling, der primært udgøres af midlet Norditropin, overraskede let negativt med et salg på 1793 mio. kr. mod ventet 1932 mio. kr. og 1805 mio. kr. i samme periode sidste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også