Salgsudgifterne blev fordoblet hos Ascendis forud for produktlancering

Forberedelserne til Skytrofas lancering i midten af oktober har især fået én af udgiftsposterne til at eksplodere hos Ascendis, som nu er i fuld gang med at overbevise læger, patienter og forsikringsselskaberne om fordelene ved en ugentlig fremfor daglig væksthormon-behandling.
Foto: Kevin Grønnemann / MedWatch
Foto: Kevin Grønnemann / MedWatch

Markedet kommer til at vente lidt endnu, før der begynder at dukke salgstal op for Ascendis' nyligt godkendte behandling for mangel på væksthormon blandt børn, Skytrofa, da midlet først blev blev lanceret et par uger inde i fjerde kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også