Webshop giver millioner i kassen til ALK – kan blive lige så stort som selskabets kernemarked

Allergikoncernen ALK tjener ikke kun penge på allergibehandlinger, for millioner af kroner strømmer også ind fra onlinesalg af forbrugerprodukter som saltinhalatorer og fysisk blokerende næsesprays. Selskabets consumer care-division kan blive lige så stort som ALKs kernemarked, allergimedicin, lyder det fra den adm. direktør.
ALK, med adm. direktør Carsten Hellmann i spidsen, tjener millioner af kroner på salg af forbrugerprodukter til mennesker med allergi, og forretningsområdet kan indenfor en årrække blive lige så stort, hvis ikke større end selskabets kernemarked. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix
ALK, med adm. direktør Carsten Hellmann i spidsen, tjener millioner af kroner på salg af forbrugerprodukter til mennesker med allergi, og forretningsområdet kan indenfor en årrække blive lige så stort, hvis ikke større end selskabets kernemarked. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix

Saltinhalatorer, fysisk blokerende næsesprays, næsefiltre og hjemmeallergitests.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også