Lundbecks dyrtkøbte migrænemiddel fik svær start: "Jeg ville helt klart ikke have valgt at lancere midlet under en global pandemi, hvis jeg havde haft andre muligheder"

Andet kvartal var generelt stærk for Lundbeck, men selskabet døjer med en svær lancering af migrænemidlet Vyepti, som ifølge adm. direktør Deborah Dunsire er hårdt ramt af USA’s fortsatte problemer med at få covid-19-pandemien under kontrol.
Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix
Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

En ny lægemiddellancering er som regel lidt af at udstyrsstykke for et medicinalselskab, men for Lundbeck har det nu også udviklet sig til en kunst i den virtuelle produktlancering.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu