MedWatch

Lundbecks dyrtkøbte migrænemiddel fik svær start: "Jeg ville helt klart ikke have valgt at lancere midlet under en global pandemi, hvis jeg havde haft andre muligheder"

Andet kvartal var generelt stærk for Lundbeck, men selskabet døjer med en svær lancering af migrænemidlet Vyepti, som ifølge adm. direktør Deborah Dunsire er hårdt ramt af USA’s fortsatte problemer med at få covid-19-pandemien under kontrol.

Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

En ny lægemiddellancering er som regel lidt af at udstyrsstykke for et medicinalselskab, men for Lundbeck har det nu også udviklet sig til en kunst i den virtuelle produktlancering.

For Lundbecks helt store håb, migrænemidlet Vyepti, blev lanceret i USA i april, netop som pandemien for alvor begyndte at komme i sving i landet. Og det kan i den grad mærkes på salgsraterne, erkender topchef Deborah Dunsire.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Sanofi dropper udvikling af mRNA-vaccine mod covid-19

Moderna samt Pfizer og Biontech har sat sig så effektivt på markedet for mRNA-vacciner mod covid-19, at Sanofi nu dropper selskabets kandidat inden for samme teknologi - satser i stedet på mere traditionel vaccine-teknologi.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier