MedWatch

Lundbecks dyrtkøbte migrænemiddel fik svær start: "Jeg ville helt klart ikke have valgt at lancere midlet under en global pandemi, hvis jeg havde haft andre muligheder"

Andet kvartal var generelt stærk for Lundbeck, men selskabet døjer med en svær lancering af migrænemidlet Vyepti, som ifølge adm. direktør Deborah Dunsire er hårdt ramt af USA’s fortsatte problemer med at få covid-19-pandemien under kontrol.

Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

En ny lægemiddellancering er som regel lidt af at udstyrsstykke for et medicinalselskab, men for Lundbeck har det nu også udviklet sig til en kunst i den virtuelle produktlancering.

For Lundbecks helt store håb, migrænemidlet Vyepti, blev lanceret i USA i april, netop som pandemien for alvor begyndte at komme i sving i landet. Og det kan i den grad mærkes på salgsraterne, erkender topchef Deborah Dunsire.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Agilent Technologies opjusterer

Laboratorieleverandøren Agilent Technologies har haft et stærkt forskudt tredje kvartal, og opjusterer forventningerne for helåret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier