ALK udvider USA-sats med nyt partnerskab

Allergikoncernen ALK har sikret sig rettighederne til at sælge et lægemiddel mod mellemørebetændelse til amerikanske specialister. Aftalen afspejler seneste skud på stammen i ALKs USA-strategi, hvor tæt forhold til de receptudskrivende læger spiller en afgørende rolle.
Allergikoncernen ALKs partnerskab med det tidligere Novo-firma Otonomy afspejler seneste skud på stammen i det danske firmas USA-strategi. | Foto: ALK / PR
Allergikoncernen ALKs partnerskab med det tidligere Novo-firma Otonomy afspejler seneste skud på stammen i det danske firmas USA-strategi. | Foto: ALK / PR

Den danske allergikoncern ALK forsøger ihærdigt at slå hul på det amerikanske marked, der er verdens vigtigste for lægemidler.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også