Analytiker: Novo Nordisk får et salgsboost i første kvartal ligesom Eli Lilly

Søren Løntoft Hansen, analytiker hos Sydbank, mener at Novo Nordisks regnskab for første kvartal vil blive positivt påvirket af coronaviruspandemien på samme måde, som Eli Lillys har vist sig at være det. Effekten er dog uholdbar, advarer han.
Foto: Stine Tidsvilde / Ritzau Scanpix
Foto: Stine Tidsvilde / Ritzau Scanpix

Novo Nordisks største konkurrent Eli Lilly præsenterede torsdag et regnskab for første kvartal, der bød på massiv salgsvækst, som bundede i coronaviruspandemien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også