Eli Lilly præsterer drønstærkt første kvartal – coronavirus trak salget op med 1,7 mia. kr.

Eli Lilly har haft et ekstraordinært godt første kvartal, hvilket blandt andet skyldes, at coronavirussen har øget omsætningen markant. Salget af selskabets førende diabetesprodukt Trulicity steg 40 pct.
Foto: Vincent Kessler / Reuters / Ritzau Scanpix
Foto: Vincent Kessler / Reuters / Ritzau Scanpix

Den amerikanske medicinalvirksomhed og Novo Nordisk-konkurrent Eli Lilly havde et bomstærkt første kvartal, viser selskabets kvartalsregnskab, der netop er landet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også